# Використання сервісу Google Meet за умов дистанційного навчання
:::danger
9.01.2022 компанія Google припинила в сервісі Google Meet надавати безкоштовну послугу запису відеозустрічей зі зберіганням у "хмарі", тому у подальшому пропонуємо для проведення занять у дистанційному форматі скористатися іншими сервісами з функцією запису, інструкції до яких надаються:
- [Zoom](https://content.hneu.edu.ua/s/Sx1eP17G-#) (найбільш функціональний сервіс, але за безкоштовного використання запис здійснюється на диск Вашого комп'ютера);
- [Telegram](https://content.hneu.edu.ua/s/2u6CTRcSD) (нова інструкція 2021 року, записи зберігаються у "хмарі").
:::
За умов переходу на формат онлайн-навчання виникла потреба використання засобів з функціями групових чатів, дзвінків та конференцій. Одним з найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні інструментів є програма Google Meet.
Переваги Google Meet:
- Організація відеозустрічей, онлайн-занять зі студентами і слухачами. У зустрічі можуть одночасно брати участь до 150 користувачів.
- Заняття може тривати безперервно до 300 годин – на відміну від Zoom, де заняття може тривати не довше 40 хвилин.
- Є можливість демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів: під час зустрічі можна надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію на робочому столі.
- Планування занять заздалегідь та прив’язка до гугл-календаря. Синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп'ютері, а закінчити - на іншому пристрої, наприклад, телефоні.
- Запис занять зі збереженням відео на Google Диск.
- Приєднуватися можна як через браузер, так і через додаток для Android або iOS.
## Cемінар щодо використання онлайн-платформи Google Meet
<iframe width="100%" height="100%" src="https://www.youtube.com/embed/vXRivWCKtWE" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; picture-in-picture" allowfullscreen style="min-height:400px;"></iframe>
# 1. Авторизація у браузері
Для користування сервісом необхідно мати обліковий запис Google. Онлайн-заняття можна проводити з стандартного акаунту гугл, але для доступу до розширених можливостей Google Meet необхідний корпоративний акаунт **@hneu.net**.
Для авторизації в акаунті увійдіть до головної сторінки Гугл та натисніть кнопку "Увійти" у верхньому правому куті:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f0d2463992c466741c71cf8d478ad5e3.png)
У наступному вікні введіть адресу вашої корпоративної електронної пошти, що закінчується на @hneu.net та натисніть "Далі":
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a8658b81dfc6ed8014d93d8a6035d521.png)
Потім введіть пароль. Якщо система повідомляє, що пароль не підходить, перевірте коректність написання вказаної пошти:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_eab9dc6d1d6b5e87ee71865f3f256bf9.png)
За умови успішної авторизації ви побачите наступне повідомлення:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0113c66e79e0bdcdb530b2f52a44b5a9.png)
Поверніться до головної сторінки Гугл.
::: info
У браузері може бути авторизовано декілька акаунтів одночасно. У такому випадку, щоб обрати потрібний, у будь-якому сервісі (Google Meet або Календар) натисніть на аватар поточного акаунту, що знаходиться у верхньому правому куті:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_da6493f08c77aae0f918a0b7ff368270.png)
У вікні, що відкриється, оберіть необхідний акаунт. Якщо його там немає, натисніть "Додати інший обліковий запис" та пройдіть авторизацію відоповідно до інструкції вище:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_1c9d40b7642122c5857c93d7f54d7d94.png)
:::
Після авторизації у акаунті до сервісу гуглміт можна перейти з головної сторінки Google, натиснувши на зображення меню поруч із аватаром акаунта:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fb37849bd247cafb8109c5831c4d677b.png)
Наступним кроком необхідно обрати сервіс Meet, натиснувши на нього:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_48bdca5d50aee5c771c6e534398d2358.png)
Після переходу до сайту ви побачите наступний інтерфейс:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_779110338fd3fbb9a9c03971f6db2d12.png)
Щоб розпочати онлайн-заняття натисніть на вже заплановану зустріч або створіть нову:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d8fb1131254eaf7ada278512f5b89ea4.png)
У вікні не обов'язково вводити назву, просто натисніть «Продовжити». Відкриється вікно попереднього перегляду:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e876302dce2da8360079a7fc6d4afd75.png)
Після чого натисніть кнопку «Приєднатися зараз», щоб приєднатися до відеозустрічі.
# 2. Проведення занять
## 2.1. Планування занять
Заняття можна запланувати попередньо за допомогою Гугл-календаря. Перехід на сторінку сервісу також робиться через меню додатків Гугл:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fb37849bd247cafb8109c5831c4d677b.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e4c8c35fd08d460a1506fa3d6bfb96f7.png)
У календарі натискаємо на кнопку «Створити», щоб додати подію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c3a0e313d2a5e5aa5828504f6b85e841.png)
У меню, що відкриється, введіть назву, за якою вам буде зручно ідентифікувати відеозустріч, та вкажіть день та час, коли вона повинна відбутися.
::: danger
Зверніть увагу, що ця назва буде відображатися тільки у вас, інші учасники будуть просто бачити слово «відеоконференція».
:::
Також є можливість додати вкладені файли, але вони не будуть доступні іншим учасникам відеоконференції. Потім натисніть на кнопку «Додати відеоконференцію»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_13ebbd5956e85b5eb45053abc63b793e.png)
У зміненому вікні ви зможете переглянути деталі конференції, у тому числі посилання на конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_95f7b36b75ad37e78d694c0fc6f87b82.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_35563f856874032311b9bf0838e9ebac.png)
Тепер заплановані відеозустрічі відображатимуться на сторінці Google Meet:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_59557940b5749b98036d95bed0538007.png)
Посилання на відеоконференцію можна отримати з екрана попереднього перегляду або зі сторінки події у гугл-календарі. Також можна запросити користувачів за допомогою пошти вже під час конференції.
Google Календар підтримує можливість планування відеоконференції, що повторюється раз на деякий період часу. Посилання на таку конференцію не буде змінюватися кожен раз. Щоб запланувати конференцію, що повторюється, натисніть у налаштуваннях події на рядок із вибором дати та часу, а потім на "Не повторювати":
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6a20b077ee25b01a8686cca3d5841453.png)
Зі списку, що з'явиться, оберіть потрібний вам варіант. Якщо ваша відеоконференція має повторюватися декілька разів на тиждень, оберіть у списку варіант "Налаштувати...". У меню, що з'явиться, можна буде обрати, у який день тижня буде транслюватися відеоконференція, а також умову для закінчення повторів:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2d8ecfd850b704cc3752549a8c1415aa.png)
::: info
Наприклад, у мене є лекція, яку я маю проводити двічі на тиждень, у понеділок та четвер, один раз у два тижні. Припустимо, що семестр скінчується 30 грудня, і у наступному семестрі вже не треба буде викладати саме цей предмет.
Тоді налаштування події у календарі будуть виглядати наступним чином:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d7755630263bfca88dcd38c2b1c40e80.png)
:::
## 2.2. Трансляція заняття
Вікно трансляції виглядає наступним чином:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e79311b2c2aab9d72210971b81f0dd45.png)
У правому верхньому куті знаходиться перелік учасників та чат відеоконференції. При натисканні на іконки відкривається розширена панель з чатом або переліком користувачів, присутніх на трансляції.
У нижньому меню знаходиться назва конференції, при натисканні на яку відкивається панель з інформацією про відеоконференцію. Посередені знаходяться кнопки, що контролюють трансляцію мікрофону та веб-камери, а також кнопка, що дозволяє завершити конференцію. У правому нижньому куті знаходиться меню, що дозволяє почати трансляцію екрана або будь-якого відкритого документа, що знаходиться на ПК викладача, та меню налаштувань.
Панель інформації про відеоконференцію має наступний вигляд:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4f8d04aab881b797c117d6a3ea3075cf.png)
На ній вказані дата і час конференції, її назва, а також посилання, за якими можна приєднати інших користувачів до конференції.
## 2.3. Можливості трансляції екрана
У сервісі є можливість демонстрації матеріалів з екрану викладача. Вона вмикається наступним чином.
При натисканні на панель «Розпочати презентацію зараз» відкривається наступне вікно:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_13c46acb82dc147e222d88cce35f1485.png)
Ви можете обрати, що саме буде відображатися у трансляції. Варіант «Весь ваш екран» буде транслювати зображення з вашого екрану, при обиранні варіантів «Вікно» чи «Вкладка браузера» буде з’являтися вікно, де можна буде обрати, що саме треба транслювати:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5445d218d075baf1c41b490a31f15455.png)
:::danger
У деяких браузерах таке вікно не з'являється - перевірте у налаштуваннях конфіденційності браузера, чи не заблокована можливість запису екрану.
:::
Зверніть увагу, що курсор буде відображатися у кожному з типів трансляції.
Зупинити трансляцію екрану можна на екрані трансляції або на планці, що відображатиметься під час демонстрації в нижній частині екрана
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5c098c9a4b3ff30dd6e301e9985403ed.png)
## 2.4. Запрошення нових користувачів та керування користувачами, які присутні на занятті
### 2.4.1. Запрошення користувачів за допомогою пошти
Ви можете запросити учасників до відеоконференції, вказавши їх електронні адреси при створенні події у Календарі. Щоб додати учасників, натисніть на поле "Додайте гостей" у налаштуванні події:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4e1221d88c8c64cc9ae88fdbe126728e.png)
Введіть список користувачів, яким ви хочете надати запрошення та доступ до відеолекції через кому:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_43990dcac165cedc4179e18c8da1f0da.png)
Натисніть `Enter`. Користувачі, електронні пошти яких ви ввели, будуть відображені у вигляді списку. Якщо ви випадково додали не ту людину, її можна видалити, натиснувши на хрестик:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_249fd097c5636e032390c551fdc5f5a5.png)
За замовчуванням кожен з запрошених користувачів може переглядати список усіх гостей події, а також запрошувати до відеоконференції інших. Якщо ви хочете заблокувати цю можливість, натисніть на графу "Дозволи гостей" та зніміть галочки з відповідних полей налаштувань:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e3b231ceabc226dd00105055d0792ab6.png)
### 2.4.2. Запрошення користувачів за допомогою посилання
Посилання на відеоконференцію можна отримати з налаштувань події у Календарі:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_082b7640e50273760c07c5c93f6bba3e.png)
Або вікна попереднього перегляду у Google Meet:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_81de2e3460fef8f7374d37ddfd427beb.png)
Поширте це посилання серед ваших студентів будь-яким зручним для вас способом.
При першому переході через посилання кожен учасник відеоконференції, що не був попередньо запрошений через пошту, буде очікувати дозволу на приєднання. У вас на екрані відобразиться наступне повідомлення:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_991356e00413cb5b3df95a5e42708600.png)
Щоб надати доступ користувачу до трансляції, натисніть кнопку «Дозволити». Після того, як дозвіл буде отримано, користувач вже не потребує повторного дозволу для доступу до цієї конкретної трансляції якщо він з будь-яких причин залишить відеоконференцію та повинен буде приєднатися ще раз.
### 2.4.3. Керування користувачами під час трансляції
Список всіх учасників трансляції відобразиться, якщо натиснути на відповідну іконку у верхньому правому куті екрану. Він виглядає наступним чином:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_1d178e96dacee6346dc9eaeda724ae20.png)
При натисканні на конкретного користувача, відкриється панель, що дозволить закріпити користувача на своєму головному екрані, вимкнути його мікрофон або вилучити з трансляції:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ce473230638573c6d7fc9a79da41b582.png)
Зверніть увагу, що якщо користувача буде вилучено двічі, то він більше не матиме змоги повернутися до трансляції за посиланням. Тепер його можна буде повернути лише за допомогою запрошення на електронну пошту. Відкрити необхідне меню можна, натиснувши на кнопку «Додати людей»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ec2903d88a619147f9c5c16980c58e6b.png)
У наступному вікні ви зможете ввести поштову адресу гугл-пошти користувача, якого хочете додати до трансляції, або обрати її зі списку нижче, якщо вона є у ваших контактах:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_91e13535c4496a39c7786061c69a79c0.png)
:::info
Щоб зберегти список учасників трансляції, зробіть знімок екрану за допомогою клавіші PrtSc (Print Screen) та збережіть його у необхідному для вас форматі.
:::
## 2.5. Використання чату
Чат знаходиться на боковій панелі поруч зі списком користувачів та має наступний вигляд:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_cb8fb9f389580b42a1fcf8722ae689c0.png)
Якщо інший користувач напише у чат, на екрані відобразиться наступне повідомлення:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_8af8f58521b728feca78faaa2493e585.png)
## 2.6. Поширення файлів, необхідних під час відеоконференції
Файли, які можна додати під час налаштування події у Календарі, будуть доступні лише вам. Тому для поширення необхідних матеріалів під час відеоконференції використовуйте Google Диск.
Сервіс відкривається так само через меню cервісів Google, у верхньому правому куті екрана на сторінці Google:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_b5f08dfd354715653b4bde4b8008fc68.png)
Натисніть на кнопку "Створити" у верхньому правому куті екрана:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_71ef773b3c44af60dad99a219e67ea45.png)
У меню, що відкриється, оберіть пункт "Завантажити файл", щоб завантажити необхідні матеріали з вашого комп'ютера:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f09c1a5b9834b73572cc8820d21b70dd.png)
У вікні, що відкриється, оберіть необхідний файл на вашому комп'ютері та натисніть "Открыть":
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c46a5660bd374abc2ef44451273d513a.png)
Після цього у правому нижньому куті з'явиться вікно, що буде відображати статус завантаження файлу до Диску:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e7555abdcb554f1d09d146af19d9881e.png)
Коли файл завантажиться, з'явиться зелена галочка:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_37f161d99ae94339ef746ed9bc1add62.png)
Тепер, щоб отримати посилання на файл, знайдіть його на Диску (наприклад, за назвою, або у нещодавно доданих файлах), та натисніть на нього правою клавішею миші. Оберіть пункт "Посилання для доступу":
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e173ffbc124f7ba633f6a02ae04084aa.png)
З'явиться наступне вікно:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_3cee62db77b96e6a8efe1ad2dae51aa3.png)
Ви можете надати доступ за електронними адресами, вказавши їх у верхньому меню:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_b4efad23ea779a3d82047f364c556ecc.png)
Або відкрити доступ усім, хто володіє посиланням з нижнього вікна:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_9cfa6e3c8db677f9fc954480cf3ccb8f.png)
Після чого скопіюйте посилання для поширення його у чаті відеоконференції:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_53a773671fba23d0c61486e926874e1e.png)
## 2.7. Запис відеоконференції
Меню налаштувань у правому нижньому куті виглядає наступним чином:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_728adb5d57fab9a4926bbea0774153d3.png)
Тут ви можете активувати запис трансляції (відео буде збережено до вашого гугл-диску), змінити макет відображення екранів учасників відеоконференції, або звернутися до налаштувань камери та мікрофону, яким надано доступ до трансляції.
Щоб здійснити запис трансляції, натисніть кнопку «Записувати зустріч».
При активації відозапису у верхньому правому куті трансляції з’явиться відповідна іконка:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ec5da213d69236c7ea4e84831c4a3fdc.png)
Після завершення трансляції запис буде збережено до вашого гугл-диску. Також його можна у будь-який момент припинити, натиснувши на відповідну кнопку у меню в правому нижньому куті екрану:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5f1cf12b5439a79b7e5c35154c2e8de9.png)
## 2.8. Інструкція з безпеки у Google Meet
Існує декілька налаштувань, які допоможуть забезпечити безперервність освітнього процесу та уникнути перешкод, які можуть бути здійснені учасниками відеоконференції.
### 2.8.1. Меню налаштування безпеки
Базові налаштування безпеки знаходяться у нижньому меню:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_397cceb4119eae8602940a323df05e5e.png)
До цих елементів користування мають доступ лише організатори конференції.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_808bcf22fecf16cd499de5de9edd8d16.png)
### 2.8.2. Видалення учасника
Як вилучити учасника відеоконференції, що заважає:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5568ab6d6135ffa7d6a3c23909635e34.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_8c549543eb0f8d8de5eefc51f5610b18.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_8e2f7eb88a7e13bf9525f2af58bb1138.png)
Також ви можете не дозволяти невідомим учасникам заходити до відеоконференції:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_9f06d7c46bd5114a9ad79b250759505a.png)
### 2.8.3. Інші дії з учасниками
Якщо людина вже є в відеоконференції та заважає освітньому процесу, ви можете:
1. Вимкнути їй відео та мікрофон:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_709f1e6a714b78744bd54e9c81d5213f.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c0f3b54648fbe70cd40a090c82bc13d0.png)
2. Якщо відбувається трансляція екрану, її також можна вимкнути у списку учасників:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2e5ad1e0eaecd8f19b074aa70d0248cf.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7c459330dbbd6e16f4622482a5527dab.png)
Зверніть увагу, що ви вимкнете лише презентацію екрану, а не вилучите власне учасника, який її запустив.
3. Якщо є необхідність знову додати вилучену людину до конференції, можна це зробити, надіславши запрошення на пошту:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e6cd96d43850bbd6befe32592c88ae8a.png)
Якщо ви знов вилучите цю людину, вона не зможе зайти до конференції за допомогою посилання у відправленому минулого разу листі.
## 2.9. Завершення заняття
Щоб завершити відеозустріч, натисніть на кнопку з зображеннням телефонної трубки в нижній частині екрану. Через невеликий проміжок часу після закінчення заняття, за умови запису зустрічі, у вас на гугл-диск з'явиться відповідне відео.
:::info
З усіма питаннями, що можуть виникнути у процесі користування сервісом, також можна звернутися до офіційного сервісу підтримки:
https://support.google.com/meet
:::