Використання сервісу Zoom засобами сайту ПНС
===
За умов переходу на формат онлайн-навчання виникла потреба у використанні засобів з функціями групових чатів, дзвінків та конференцій. Одним з інструментів, найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні, є програма [Zoom](https://zoom.us/).
Zoom
: це сервіс для організації онлайн-занять та веб-семінарів (вебінарів).
Можливості безкоштовної версії Zoom:
+ проведення онлайн-занять тривалістю до 40 хвилин з відео високої якості та можливістю участі до 100 користувачів;
+ функція демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів;
+ планування занять заздалегідь і можливість запрошувати учасників;
+ запис занять за участі здобувачів освіти і особистих звернень;
+ організація загальних і приватних чатів для листування та обміну матеріалами.
Можливості ліцензійної версії Zoom:
+ відсутність обмежень на тривалість конференцій;
+ кількість учасників конференції може становити до 300;
+ запис конференцій у хмарне сховище;
+ облік конференцій та учасників;
+ наявність режиму білої дошки «Whiteboard» під час конферецій для малювання рисунків та схем.
:::info
:thought_balloon: До Вашої уваги покрокова інструкція щодо налаштування та застосування сервісу Zoom для проведення занять в онлайн режимі.
:::
## Зміст
[TOC]
## 1. Встановлення застосунку Zoom
Після реєстрації в сервісі Zoom ви отримаєте доступ до персонального кабінету з можливостями планувати та організовувати онлайн-заняття. Однак для проведення занять викладачеві знадобиться застосунок Zoom, встановлений на комп'ютері.
Щоб завантажити та встановити Zoom:
1. Перейдіть за [посиланням](https://zoom.us/download#client_4meeting) та натисніть на Download:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_be3a2f82dd2b8e689b06d7b223441240.jpg)
2. Відкрийте завантажений файл. Застосунок встановиться автоматично.
3. Тепер програма Zoom має з'явитися в меню «Пуск». Відкрийте її та натисніть на Sign in:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_607ea5c5907238a83ab217d7a29c910b.jpg)
4. Введіть електронну адресу (1) та пароль (2) і натисніть на Sign In (3), щоб увійти до свого облікового запису:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_8581217e982256c0a807fcb82214e412.jpg)
5. На екрані з'явиться вікно програми, з якою користувач працюватиме надалі:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_b5f24f9ea0b20e7189556b58fb8d8c6e.png)
:::info
:heavy_check_mark: Ви успішно встановили та ввійшли у застосунок Zoom!
:::
## 2. Планування онлайн-занять на сайті ПНС
### 2.1. Створення онлайн-занять
:::warning
Щоб створити онлайн-заняття в Zoom на сайті ПНС, електронна адреса в Zoom повинна співпадати з електронною адресою в налаштуваннях профіля користувача на сайті ПНС.
:::
Щоб сторити онлайн-заняття в Zoom на сайті ПНС:
1. Натисніть на «Редагувати курс»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0c90e6b3b14e442bb3320941b7314955.jpg)
2. Виберіть потрібну секцію та натисніть на «Додати діяльність або ресурс»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_72850ac1dfd2fd0a3827e2064808993b.jpg)
3. Оберіть Zoom у «Видах діяльності» (1) та натисніть на «Додати» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_93ae97c35245f185c9cfca72f565b5d1.jpg)
4. Відкрилася сторінка з налаштуваннями. Налаштуйте конференцію:
+ У «Загальному» можна вказати назву (1) та опис (2) і налаштувати відображення опису на сторінці курсу (3):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_afb904e7b7b97b83ac7a74ad88b5e3f5.jpg)
+ У «Розкладі» можна вказати дату проведення конференцїі (1) та її тривалість (2) і налаштувати повторення зустрічі (3) та відображення розділу «Розклад» на сторінці зустрічі (4):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a4d4a575669c32b6fa8084e9b29a1a56.jpg)
Якщо зустріч повторюється, позначте пункт «Це повторювана зустріч» (1) та налаштуйте повторюваність (2, 3), коли відбувається зустріч (4) і дату закінчення (5):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f20d22b26f579cdaf9a6a0e50a6e0647.jpg)
*Приклад 1*. Припустимо, що треба запланувати разову конференцію, яка відбудеться 5 вересня 2022 року об 11:00 та триватиме 45 хвилин. Так виглядатимуть налаштування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5ecc83ddf031eb3d5b4473fd5122b7e0.jpg)
*Приклад 2*. Припустимо, що треба запланувати регулярну конференцію, яка відбуватиметься щотижнево у четвер до 20 грудня 2022 року, починаючи з 8 вересня 2022 року о 12:10, та триватиме 1 годину 30 хвилин. Так виглядатимуть налаштування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_536f03e9ae215dca3de4544c3401e9c4.jpg)
*Приклад 3*. Припустимо, що треба створити конференцію, яка може повторюватися у будь-який момент часу без прив'язки до розкладу. Так виглядатимуть налаштування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d21637e1df88658aaeb26e0791f7991c.jpg)
+ У «Окремих кімнатах» можна налаштувати кімнати:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_52d04ed526c30e65cc5643062cd8b5b9.jpg)
«Окремі кімнати» потрібні для того, щоб в межах однієї конференції створити групи учасників. Детальніше за [посиланням](https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206476093-Enabling-breakout-rooms).
+ У «Безпеці» можна встановити пароль (1), увімкнути зал очікування (2) та налаштувати приєднання перед організатором (3), автентифікацію (4) і відображення розділу «Безпека» на сторінці зустрічі (5):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_49c7c50ebc79e4645c160717c4d5b0d0.jpg)
Увімкнення параметру «Увімкнути зал очікування» дозволяє організатору контролювати, коли учасник приєднується до зустрічі. Цей параметр є взаємовиключним із параметром «Приєднатися перед організатором», тому вибір одного приведе до вимкнення іншого.
Увімкнення параметру «Приєднатися перед організатором» дозволяє учасникам приєднатися до зустрічі до того, як приєднається організатор або коли організатор не може бути присутнім на нараді. Цей параметр є взаємовиключним із параметром «Кімната очікування», тому вибір одного призведе до вимкнення іншого.
Увімкнення параметру «Автентифікація» дозволяє учасниками увійти за допомогою свого авторизованого облікового запису Zoom, щоб мати можливість приєднатися до зустрічі. Це жодним чином не стосується входу в ПНС.
+ У «Медіа» можна налаштувати відео організатора, відео учасників, опції аудіо, типове аудіо та відображення розділу «Медіа» на сторінці зустрічі:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ae87551482386ead577013bbb8a4c8c2.jpg)
Увімкнення параметру «Відео організатора» увімкне відео організатора під час приєднання до зустрічі. Навіть якщо параметр не увімкнений, організатор матиме можливість запустити своє відео.
Увімкнення параметру «Відео учасників» дозволить увімкнути відео учасників під час приєднання до зустрічі. Навіть якщо параметр не увімкнений, учасники все одно матимуть можливість увімкнути своє відео потім.
Увімкнення параметру «Опції аудіо» дозволить користувачам розмовляти лише за допомогою телефону, лише комп’ютеру або обох.
Увімкнення параметру «Типове аудіо» дозволить автоматично вимкнути мікрофон у всіх учасників під час приєднання до зустрічі. Навіть якщо параметр не увімкнений, все одно матимуть можливість увімкнути мікрофон після приєднання до зустрічі.
+ У «Організаторі» можна вказати альтернативних організаторів:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6d159a15f19783f454de97b594bb9929.jpg)
Альтернативний варіант організатора дозволяє планувати зустрічі та призначати інших користувачів Zoom для початку зустрічі. Ці користувачі отримають електронний лист від Zoom із сповіщенням про те, що їх додано як альтернативного організатора, із посиланням для початку зустрічі. Як формат введення, будь ласка, надайте адресу(и) електронної пошти альтернативного організатора(ів). Ви можете розділити кілька електронних адрес комою (без пропусків).
+ У «Записі» можна налаштувати відображення запису зустрічі:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_29534ac7b47139a7818d5cd6d6051282.jpg)
Увімкнення параметру «Чи показувати записи цієї зустрічі за замовчуванням» дозволять показувати записи конференції в Moodle.
+ У «Оцінці» можна налаштувати тип оцінки:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_56ac888aa4a1a1a82150c914fb3f5b4d.jpg)
Увімкнення параметру «Тип оцінки» дозволить вибрати тип оцінювання для цієї діяльності. Якщо вибрано «масштаб», то ви можете вибрати масштаб зі спадного меню. Якщо використовується оцінка в балах, ви можете ввести максимальну оцінку, яка доступна для цієї діяльності.
+ У «Обмеженнях доступності» можна налашувати критерії надання доступу:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f835a55c105d64935ee101aeb6961b28.jpg)
Це буває корисно, коли треба надати посилання на конференцію лише конкретній навчальній групі.
5. Натисніть на «Зберегти й повернутися до курсу»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4a306b6fd5956819b605471155de484c.jpg)
### 2.2. Перегляд налаштувань створених онлайн-занять
Щоб переглянути налаштування створених онлайн-занять:
1. Натисніть на створену конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fa5525e2303bc31da784116cc81ea400.jpg)
2. Відкрилася інформація про конференцію та її налаштування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_16ebeb44c9557013d87e3ef6751d0a8a.jpg)
:::info
:thought_balloon: Зручно розташовувати усі створені онлайн-заняття разом з журналами відвідуваності в окремій секції (темі) ПНС після загальної секції.
:::
### 2.3. Початок онлайн-занять
Щоб почати створену конференцію:
1. Натисніть на створену конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_64dfe1bec49a74f436a7d3e6f200daba.jpg)
2. Натисніть на «Почати зустріч»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2473fad88e920d735870eb3287d47768.jpg)
3. На сторінці, яка відкрилася, натисніть на Open Zoom Meetings:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fb3f6a6d30b056278866885f22d5c7fd.jpg)
4. Відкрилася Zoom-конференція:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fce068c0fe2ae575701dc7247f233e74.jpg)
### 2.4. Перегляд записаних занять у хмарному сховищі
Після завершення запису заняття у хмарне сховище може пройти деякий час перед тим, як запис заняття відобразиться на сайті.
Щоб переглянути записані онлайн-заняття у хмарному сховищі:
1. Натисніть на конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_64dfe1bec49a74f436a7d3e6f200daba.jpg)
2. Натисніть на «Переглянути записи»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7a96c807d10e66dc8084d2169f928d8c.jpg)
3. Відкрилася сторінка з записами:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7c880f0bb3dff565f78bd8b36235a0d2.jpg)
### 2.5. Як здобувачу освіти приєднатися до онлайн-заняття
Здобувачі освіти можуть приєднатися до створеної конференції не раніше ніж за 10 хвилин до її початку.
Щоб здобувачу освіти приєднатися до онлайн-заняття:
1. Натисніть на конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_64dfe1bec49a74f436a7d3e6f200daba.jpg)
2. Натисніть на «Приєднатися до зустрічі»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_9dffe325e11291a5e8fea1cce3ccfe6a.jpg)
3. Відкрилася Zoom-конференція:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fce068c0fe2ae575701dc7247f233e74.jpg)
### 2.6. Перегляд всіх зустрічей
Щоб переглянути всі зустрічі, включно з завершеними та запланованими:
1. Натисніть на конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_64dfe1bec49a74f436a7d3e6f200daba.jpg)
2. Прогорніть сторінку донизу та натисніть на «Всі зустрічі»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f31dc2b80560efe0a6dab875c947b070.jpg)
3. Відкрилася сторінка із зустрічами, де показані заплановані зустрічі (1) та завершені зустрічі (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f14e409ab2c2e59c70819e426b1bae19.jpg)
## 3. Проведення онлайн-занять
### 3.1. Трансляція заняття
Після [початку онлайн-заняття](#23-початок-онлайн-занять) відкриється застосунок Zoom.
На екрані з'явиться вікно Join Audio. Натисніть на Join with Computer Audio, щоб увімкнути трансляцію звуку з мікрофона комп’ютера. Тепер учасники зустрічі зможуть почути ваш голос:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_10d789e72dd27cdc87dbf9a9aacf6fda.png)
Увімкніть відеокамеру за натиском кнопки Start video:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_aec68d0f8bd7cc474caa0c04490d4585.png)
Тепер учасники зустрічі зможуть чути Вас та бачити зображення, яке транслюється з веб-камери.
:::info
:heavy_check_mark: Ви успішно розпочали відео-заняття онлайн!
:::
### 3.2. Панель керування трансляцією
Елементи керування трансляцією відображаються в нижній частині екрана:
- Join Audio --- цей елемент дає змогу керувати звуком мікрофона;
- Управління звуком (стрілка ^) --- дозволяє змінити мікрофон і динамік, які використовує система Zoom на комп’ютері, а також отримати доступ до всіх параметрів звуку в налаштуваннях Zoom;
- Start/Stop Video --- розпочати та зупинити трансляцію з веб-камери;
- Управління відео (стрілка ^) --- якщо на комп’ютері встановлено кілька камер, користувач може обрати одну із них, отримати доступ до всіх параметрів відео та налаштувань віртуального фону;
- Invite --- запросити учасників доєднатися до відео-конференції;
- Manage Participants --- відкрити перелік учасників заняття;
- Share Screen --- розпочати демонстрацію екрана;
- Управління демонстрацією екрану (стрілка ^) --- налаштування дозволу трансляції робочих столів іншими учасниками;
- Chat --- доступ до вікна чату для письмового спілкування з учасниками;
- Record --- запис заняття;
- Reactions --- смайлики;
- End Meeting --- завершити онлайн-конференцію.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_68292328b16289bc40bca7dd18d94f00.png)
### 3.3. Управління користувачами, які присутні на занятті
Натисніть на Manage Participants в панелі керування, щоб відобразити список учасників:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_8e228a1ed7a5d238bc0dd56ba677bdf3.png)
У вікні, що з’явиться на екрані, наведіть мишкою на одного з учасників та натисніть на More, щоб відкрити список опцій:
- Chat --- відкрити панель чату;
- Stop Video --- зупинити трансляцію відео з камери учасника;
- Spotlight Video --- призначити учасника основним активним оратором для всіх глядачів;
- Make Host --- призначити учасника керівником онлайн-трансляції;
- Rename --- змінити ім’я учасника;
- Remove --- вилучити учасника, заборонити перегляд трансляції.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0c1957f49b6c341b51ace84c90f3967c.png)
За натиском кнопки More внизу панелі, з’явиться перелік додаткових опцій, таких, як «Виключати трансляцію звуку з мікрофонів учасників при вході», «Дозволити учасникам вмикати свої мікрофони» тощо:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6cf8f9d009104429dccbbe6e8d4430e6.png)
### 3.4. Можливості трансляції екрана
Щоб увімкнути демонстрацію екрана, натисніть на Share Screen в панелі керування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0b253ed6742c3955b8214e5142349f5b.png)
Застосунок Zoom дає змогу демонструвати:
- Screen --- робочий стіл комп’ютера;
- Whiteboard --- віртуальну дошку;
- Програми та папки, що відкриті на комп’ютері.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d9585029a2d1595f16b9c1de4d51de74.png)
Щоб увімкнути трансляцію робочого столу, натисніть Screen, потім Share.
На моніторі з'явиться робочий стіл, обрамлений зеленою лінією. У режимі трансляції робочого столу викладач може демонструвати здобувачам освіти матеріали зі свого комп'ютера, принципи роботи з програмами тощо.
Щоб вийти з режиму демонстрації, достатньо натиснути на Stop Share вгорі екрана.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2ce3d283d5a79aef8008adcde5c4dceb.png)
Режим «Whiteboard» дає змогу викладачеві малювати рисунки та схеми для наочної демонстрації певних тверджень.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ddb06c5a0859e06d76b05229b493494f.png)
### 3.5. Використання чату
Щоб отримати доступ до чату під час проведення заняття, натисніть на Chat в панелі керування.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0dcae58fb728baf565d7090c4774b91e.png)
У вікні чату можна надсилати та переглядати повідомлення учасників онлайн-конференції.
За необхідності написати конкретній особі, натисніть на поле To та виберіть у списку окремого учасника.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c51fa23a84f1329a2df345a05fff518b.png)
### 3.6. Інструкція з безпеки у Zoom
Існує декілька налаштувань, які допоможуть забезпечити безперервність освітнього процесу та уникнути перешкод, які можуть бути здійснені учасниками відоконференції.
#### 3.6.1. Меню налаштування безпеки
Налаштування безпеки у Zoom знаходяться у нижньому меню екрана:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c6407b6722a81525981b7062181479cf.png)
#### 3.6.2. Призупинення конференції
Виберіть «Призупинити дії учасника», щоб тимчасово зупинити роботу відеозв'язку, аудіозв'язку, чату в конференції, коментування, демонстрації екрану і запису, а також завершити роботу сесійних залів. Щоб продовжити конференцію, потрібно повторно ввімкнути окремі функції:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2e393eb83aa44f919a7054c2683238d7.png)
#### 3.6.3. Видалення учасника
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_abf0d6ac26bcd26ae4940a8654484a6e.png)
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_735f52c2b0bdbe03ee375bd70fb11ede.png)
### 3.7. Запис онлайн-занять у хмарне сховище
Щоб увімкнути запис онлайн-заняття у хмарне сховище за допомогою гарячої клавіші, в застосунку Zoom натисніть `Alt` + `C`.
Щоб увімнкути запис онлайн-заняття у хмарне сховище за допомогою меню, в застосунку Zoom:
1. Натисніть на Record:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6a30bd8f316d43c77b05ecbdee5beedf.jpg)
2. Натисніть на Record to the Cloud:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_13fe8e5beb4fcd01d99fcbfb531307f7.jpg)
Залежно від розміру вікна застосунку Zoom кнопка Record to the Zoom може ховатися в інше меню. Якщо ви не змогли активувати запис онлайн-заняття у хмарне сховище як показано вище, то:
1. Натисніть на More:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_529bbae73aea9dbfc1c731d259cda7c4.jpg)
2. Натисніть на Record to the Cloud:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c721c334306ed0dfae92162cd31e4102.jpg)
Після початку записування заняття, зверху та знизу екрана з’являться додаткові елементи керування: Pause (тимчасово зупинити запис) та Stop (припинити запис):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5d089be155c56ea4042a2e2276deb8aa.png)
:::info
:thought_balloon: За умов дистанційного навчання викладачам рекомендується здійснювати запис лекційних онлайн-занять у хмарне сховище.
:::
:::info
:heavy_check_mark: Ви успішно здійснили запис фрагменту заняття та сформували архів відеофайлів!
:::
### 3.8. Вимкнення трансляції та завершення заняття
Щоб завершити заняття, достатньо натиснути на End Meeting в панелі керування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_88c9d78f418a452210406957446d3964.png)
Щоб вимкнути трансляцію для всіх учасників, натисніть на End Meeting for All:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_26b19a1b84fd9bf9fc411adbda939e7f.png)
:::info
:heavy_check_mark: Ви успішно завершили трансляцію!
:::
Якщо ж викладач бажає вийти з трансляції самостійно та дати змогу учасникам спілкуватися за його відсутності, необхідно призначити іншого керівника трансляції, обравши його з переліку учасників, та натиcнути на More і потім на Make Host:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_93570b246eb06cf2e8b1ea1d4cdd6ec5.png)
Після цього натисніть на End Meeting на панелі керування та Leave Meeting. Таким чином ви вийдете з режиму онлайн-конференції, а трансляція продовжиться вже без вашої участі.
## 4. Планування конференцій в застосунку Zoom
### 4.1. Реєстрація безоплатного акаунту
Щоб розпочати роботу з інструментом Zoom, перейдіть на сайт [Zoom](https://zoom.us/) та натисніть на Sign up, it's free:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_76a20a731ee44602840df2cf26664aae.png)
Сервіс надає три варіанти реєстрації: за допомогою електронної пошти, Google-аккаунта чи через Facebook-профіль. Одним із найпростіших способів є реєстрація з використанням Google-аккаунта, отже, натиснемо на Sign in with Google:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d058c1885e738d11bf682d5a218e178e.png)
Наступним кроком обираємо обліковий запис Google для продовження реєстрації:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_222dd20c4aeed27a8c63bf3e7b98f1ec.png)
Натисніть на Create account:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ec908f7e13a5eb4303710f70c181966e.png)
:::info
:heavy_check_mark: Ваш аккаунт зареєстровано!
:::
### 4.2. Планування занять
Застосунок Zoom дає змогу викладачам створювати графік роботи. Коли викладач додає нову подію до розкладу, сервіс присвоює їй окремий ID-код, який необхідно повідомити здобувачам освіти, щоб вони могли взяти в ній участь.
Відкривши застосунок, користувач опиниться на вкладці «Домашня сторінка», звідки можна отримати доступ до таких функцій:
- New Meeting --- розпочати зустріч. За натиском стрілки вниз виникне панель, на якій користувач може увімкнути відео та отримати доступ до особистого ID для проведення зустрічі;
- Join --- доєднатися до зустрічі, яка триває (необхідно знати її ID);
- Schedule --- запланувати зустріч;
- Share screen --- транслювати свій екран у зустрічі, яка триває;
- Дата та час із фоновим зображенням --- щоб змінити фонове зображення, наведіть курсор миші на зображення та натисніть на позначку камери;
- Upcoming meeting --- відображає наступну подію.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0cfba79f2c826918c6d7dc3688b85dc8.png)
Щоб додати заняття до розкладу, натисніть на Schedule:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d51a7b646fda5cee16e085d630c37b82.png)
У вікні, що з’явиться на екрані, необхідно заповнити такі поля:
- Topic --- назва заняття;
- Start --- дата та час проведення;
- Duration --- тривалість (безкоштовна версія програми дає змогу проводити заняття до 40 хв);
- Time Zone --- виставити часовий пояс (Київ);
- Meeting ID --- натиснути Generate Automatically (сервіс сформує окремий ID-код для заняття);
- Password --- застосунок Zoom згенерує пароль доступу до заняття (бажано вимкнути);
- Video --- управління трансляцією відео для викладача (Host) та учасників (Participants);
- Audio --- налаштування аудіо (увімкнути Telephone and Computer Audio);
- Calendar --- застосунок Zoom автоматично додасть подію до календаря за вибором користувача.
Після зміни налаштувань, натисніть на Schedule, щоб створити подію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5c7abfc5bc6b31d5eb7c36ab35e3beb7.png)
На екрані з’явиться повідомлення «Your meeting has been scheduled» («Ваша зустріч запланована») з даними, які потрібні учасникам для доступу до заняття. Скопіюйте ці дані (за натиском Copy to clipboard) та передайте їх здобувачам освіти:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_9d8ffb21a090d771ec3e8c427ca07ca1.png)
:::info
:heavy_check_mark: Ви успішно додали заняття до розкладу!
:::
Щоб побачити перелік запланованих занять, натисніть на Meetings:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_aafee8482a034b06582c7e1cba57503b.png)
Екран Meetings розділений на дві частини: зліва — список занять, справа — дані про заняття. Щоб розпочати заняття, натисніть на Start:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4e1b0661e3243fdb348a75aa513836cc.png)
### 4.3. Запрошення здобувачів освіти на заняття
Як зазначено вище, здобувачі освіти можуть отримати доступ до заняття лише за наявності відповідного ID-коду.
ID кожної події («Meeting ID») зберігається у вкладці Meetings:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_aafee8482a034b06582c7e1cba57503b.png)
Натисніть на Copy Invitation, щоб скопіювати дані про подію. Дані міститимуть назву заняття, дату та час, посилання та ID:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_64a7fb99510527bfc4bc5df5005305a3.png)
Надішліть здобувачам освіти лист зі скопійованим у попередньому кроці запрошенням на заняття:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2f1b2b63134a05ee0334e74a5e7bfb76.png)
### 4.4. Планування конференцій з обов'язковою реєстрацією
Якщо запланувати конференцію з обов'язковою реєстрацією, учасники будуть зобов'язані реєструватись на неї за допомогою адреси електронної пошти, імені та інших додаткових питань, завдяки чому ви зможете збирати більш розгорнуту інформацію про присутніх.
Після закінчення планування можна керувати користувачами, які зареєструвалися, повторно надсилати електронні листи з підтвердженням, а також створювати звіти про реєстрацію на конференцію у випадку, якщо вам знадобиться завантажити список учасників, які зареєструвалися.
:::warning
Конференції з обов'язковою реєстрацією доцільно використовувати у заходах з великою кількістю учасників, наприклад, під час потокових лекцій. Це допоможе уникнути появи осіб, які можуть заважати освітньому процесу.
:::
Для планування конференцій з обов'язковою реєстрацією:
1. Перейдіть на сайт [Zoom](https://us02web.zoom.us/).
2. Натисніть на My Account:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_098f972785f35114175295638a00dce6.jpg)
3. Натисніть на Meetings:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_20580f216f1c5e2e8a1cd8c1a6bca4c0.jpg)
4. Натисніть на Schedule a Meeting:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_1f98cdab94ca5f83c9aef2beb2c22540.jpg)
5. Під час налаштування конференції позначте пункт Required біля параметра Registration:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a8a812f5f970aedb2547516896a4d0e0.jpg)
6. Налаштуйте інші параметри та натисніть на Save внизу сторінки:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e8f79f1bf5b36ff76674236e3d09bbd7.jpg)
7. Ви створили конференцію з автоматичною реєстрацією. Відкрилася сторінка з інформацією про конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_91d00b526efab54154547388cd1af9f2.jpg)
Щоб налаштувати обов'язкову реєстрацію:
1. Прогорніть вниз та натисніть на Edit біля параметра Registration Options:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6f4f35da7401a1ba294b5641927a110d.jpg)
2. Відкрилися налаштування реєстрації, а саме Registration (параметри реєстрації) (1), Questions (питання для заповнення під час реєстрації) (2) та Custom Questions (спеціальні питання) (3):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6c349d05005561d0f2f092766aee9dfc.jpg)
3. Налаштуйте затвердження реєстрації:
+ Automatically Approve (автоматично схвалити) (1) — ті, хто зареєструвалися на конференцію, автоматично отримають інформацію про те, як приєднатися до зустрічі;
+ Manually Approve (схвалити вручну) (2) — організатор повинен затвердити зареєстрованих учасників, перш ніж вони отримають інформацію про те, як приєднатися до зустрічі.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_895ba4c15d94b81688aaad8b242cc10e.jpg)
4. Налаштуйте сповіщення:
+ якщо потрібно, то можна надсилати електронний лист організатору, коли хтось зареєструвався на конференцію.
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7bfc123a30b4a5ab3c550ebedbc0d873.jpg)
Щоб поширити посилання на реєстрацію:
1. Відкрийте сторінку із запланованою конференцією.
2. Натисніть на Copy Invitation:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_86de7fa56b53a7885a90ea3eeb6b34e1.jpg)
3. Поширте скопійоване посилання.
Для того, щоб здобувачу освіти зареєструватися на конференцію:
1. Відкрийте посилання на реєстрацію.
2. Заповніть дані, які пропонує організатор (1) та натисніть на Register (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7c36d11bd89dbcf9bfcf1342546256c6.jpg)
3. Якщо організатор увімкнув автоматичне затвердження реєстрації користувачів, то на екрані одразу з'явиться посилання на конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6d7800be9ab0f68beb14114da1d9dec9.jpg)
Також посилання на конферецію прийде у повідомленні на вказану електронну пошту:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_1cc7fa296c447bf67792411178534ae6.jpg)
Якщо організатор увімкнув ручне затвердження реєстрацій, то здобувачу освіти надійде аналогічне посилання на конференцію на електронну пошту після затвердження реєстрації.
Щоб переглянути перелік тих, хто зареєструвався на конференцію:
1. Натисніть на View біля параметра Manage Registrants:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f041c1b8abc18e2f20979a3b56c26778.jpg)
2. Відкрився перелік тих, хто зареєструвався на конференцію:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_86bd4d3c4d87a7128d74c1007e0a5233.jpg)
## 5. Завантаження записів онлайн-занять до YouTube
### 5.1. Завантаження записів онлайн-занять на локальний диск
Якщо ви записували онлайн-заняття в Zoom у хмарне сховище, треба завантажити цей запис на комп'ютер. Для цього виконайте кроки, наведені нижче.
Якщо ви записували онлайн-заняття в Zoom одразу на свій комп'ютер, перейдіть до пункту [Створення каналу на YouTube](#створення-каналу-на-youtube).
#### Перегляд всіх записів онлайн-занять з хмарного сховища
Щоб відкрити перелік всіх записів онлайн-занять в Zoom з хмарного сховища:
1. Перейдіть на сайт [Zoom](https://us02web.zoom.us/).
2. Натисніть Sign In:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_3c9e1f636aff7efbb27325c6ff366c25.jpg)
3. Введіть електронну адресу (1) та пароль (2) облікового запису Zoom і натисніть на Sign In (3):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f965ebba58316a69e7be71be4ca2e894.jpg)
4. Натисніть на Recordings:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c2669365c67be9a36f74b03cd57b0808.jpg)
#### Завантаженння відеозапису та аудіозапису онлайн-заняття
Щоб завантажити відеозапис та аудіозапис конкретного онлайн-заняття:
1. Натисніть на 3 крапки поруч з записом онлайн-заняття:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2c40569789a02b44c60c60a4948c56e8.jpg)
2. Натисніть на Download (2 files):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_9b99344d578f84f4d7a28a850ff3f498.jpg)
3. Натисніть на Download:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7c133d64c0bcf15e83f2cc2354e64f0e.jpg)
#### Завантаження лише відеозапису онлайн-заняття
Щоб завантажити лише відеозапис онлайн-заняття:
1. Натисніть на назву запису онлайн-заняття:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f083eefdf215b878705dfd7dffed717b.jpg)
2. Наведіть курсор миші на Shared screen with speaker view (1) та натисніть на іконку завантаження (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6e0f58419d07773326a7fae2563cf06f.jpg)
### 5.2. Створення каналу на YouTube
Щоб створити канал на YouTube:
1. Перейдіть на сайт [YouTube](https://www.youtube.com/);
2. Натисніть на «Увійти»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2637674d3fd29ac22ffa4323d7ad947b.jpg)
3. Введіть логін облікового запису Google, який пов'язаний з доменом @hneu.net (1), та натисніть на «Далі» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_768b89b9022747ec6cd9f6e0a9c4136f.jpg)
4. Введіть пароль до облікового запису (1) та натисніть «Далі» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c252801fe92709f39978d036c9f4d00d.jpg)
5. Ви увійшли в свій обліковий запис. Натисніть на його значок:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d48f7c22ea1c7d544df99ef367c8148b.jpg)
6. Натисніть на «Створити канал»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_95a83cb9c4a31f11140d19b11fe34364.jpg)
7. Введіть назву каналу (1) та натисніть на «Створити канал» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2a90a5d3830963eb23f51098a2f21633.jpg)
### 5.3. Завантаження відеозаписів онлайн-занять на YouTube-канал
Щоб завантажити відеозапис онлайн-занять на YouTube-канал:
1. Натисніть на «Створити» (1) та «Завантажити відео» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_136626eb215748033f690ce51af0dff9.jpg)
2. Натисніть на «Вибрати файли»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a7f1091e56b140865b25714e74c4948d.jpg)
3. Натисніть на запис онлайн-заняття (1) та на «Відкрити» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_35ae45f654789723a371749d243cd105.jpg)
4. Відкрилася сторінка з завантаженням та обробкою запису онлайн-заняття на YouTube-канал:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_028532b7ac64156be465cd122ea6f8df.jpg)
4. Налаштуйте відео:
+ У назві вкажіть «Запис онлайн-заняття в Zoom у ХНЕУ ім. Кузнеця»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f997ad28ff9537221f038cb015124084.jpg)
+ Прогорніть сторінку нижче та в «Аудиторіях» виберіть «Ні, це відео не для дітей» (1) і натисніть на «Показати більше» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_572e239e323987ac4173689879ddd3f0.jpg)
+ Прогорніть сторінку нижче та у «Тегах» запишіть «ХНЕУ», тип онлайн-заняття (лекція, лабораторна робота або практична робота), прізвище та ініціали викладача і назву дисципліни (1). Після цього натисніть на «Далі» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_93ca676f01225ef4606ddc87740b50c1.jpg)
5. Натисніть на «Далі»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c5521d3b705a59a1e79834db44c15a33.jpg)
6. Натисніть на «Далі»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f4aa5eaaa08199d342ab3216d6480477.jpg)
7. Натисніть на «Не для всіх» (1) та на «Зберегти» (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_e79510ece1a6ede0487a45ce2cecbbb2.jpg)
8. Відеозапис онлайн-заняття опублікований:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_7f1bd065f1718ac679a06391c770f062.jpg)
### 5.4. Поширення відео з YouTube за посиланням
Щоб скопіювати посилання на відео з YouTube:
1. Натисніть на значок облікового запису:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_822f1785a7f2d8bbc360e17bb09cdc41.jpg)
2. Натисніть на «YouTube Студія»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a4007ff86f78a2275d578b0e37b4565b.jpg)
3. Натисніть на «Контент»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_36aadeae7b06a0ebf52facce8bb5f8a1.jpg)
4. Наведіть курсор миші на потрібне відео (1) та натисніть на 3 крапки (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_83f899e72c72404c3fe6122afef08171.jpg)
5. Натисніть на «Створити посилання для доступу»:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4771a55155a90505768eb94028698676.jpg)
6. Ви скопіювали посилання для поширення запису онлайн-заняття.
## 6. Опитування
Функція опитувань для зустрічей дозволяє створювати запитання для опитування з одним або кількома варіантами відповіді. Ви зможете запустити опитування під час онлайн-заняття та зібрати відповіді ваших учасників. Ви також маєте можливість завантажити звіт опитування після заняття. Опитування також можна проводити анонімно, якщо ви не бажаєте збирати інформацію про учасників разом із результатами опитування.
### 6.1. Створення опитувань перед конференцією
Для створення опитування перед конференцією:
1. Відкрийте власний профіль на сайті [Zoom](https://zoom.us/), натисніть на Meetings (1) та виберіть потрібну конференцію, яка була попередньо спланована (2):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_94f0002e32c36ab230fa9f181b4f822f.jpg)
2. Натисніть на Polls:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_fc81f8ff24ff19eb597a572b3310f021.jpg)
3. Натисніть на Create:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_bdf6befd5abbe00ad054f9a588e62856.jpg)
4. Налаштуйте питання для опитування та збережіть їх:
+ 1 --- Назва питання;
+ 2 --- Single Choice (Одиничний вибір) / Multiple Choice (Множинний вибір);
+ 3 --- Choice 1, 2 ... (Варіанти відповідей на питання);
+ 4 --- Add Choice (Додати варіант відповіді на питання);
+ 5 --- Add Quesion (Додати питання);
+ 6 --- Save (Зберегти питання).
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_3571126349f17a11f533c2a52cc9421a.jpg)
5. Приклад створеного опитування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ffecd6d25737ca6b2d77d734ee08ab06.jpg)
6. Щоб змінити назву опитування, натисніть на його назву та впишіть потрібну:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4d3bce04b2d9896cb17ef2135a797ba4.jpg)
### 6.2. Створення опитувань під час конференції
Для створення опитувань під час конференції:
1. Запустіть конференцію та натисніть на Polls:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a8a0ce0c180657ae6df7796aac465903.jpg)
2. Натисніть на Create:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_05079865289f2d52974655ef299d25ba.jpg)
3. Створіть питання аналогічно до того, що описано у [Створенні опитувань перед конференцією](#61-створення-опитувань-перед-конференцією) у 4-му пункті, та збережіть їх:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_38ae5d556305b3cfbc4a3e8267403e04.jpg)
4. Приклад створеного опитування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_21e8929fb100e0da7a49c07211e2390f.jpg)
### 6.3. Керування опитуванням
Після створення опитування його можна запустити. Для цього:
1. Натисніть на Polls:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a8a0ce0c180657ae6df7796aac465903.jpg)
2. Натисніть на назву опитування (1), щоб переглянути питання або на Launch (2), щоб запустити опитування:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_43ac81faa201ea2cd946aa8834ce27af.jpg)
3. Після запуску опитування почнеться відлік часу. Щоб закінчити опитування, натисніть на End Poll:
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a9d41a6ea1d688bf64ec63495d7e86e5.jpg)
4. Після завершення голосування можна натиснути на три крапки (1), щоб Re-launch Poll (перезапустити опитування) (2), Download Results (завантажити результати) (3), View Results from Browser (переглянути результати у браузері) (4) та Share Results (показати результати опитування учасникам конференції) (5):
![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ffb6b6b0dd519059779e84e979ce4260.jpg)
## 7. Відео семінару (25.08.2020)
<iframe width="100%" height="100%" src="https://www.youtube.com/embed/_T9SHT4Jr8M" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; picture-in-picture" allowfullscreen style="min-height:400px;"></iframe>
:::info
:thought_balloon: Дякуємо за увагу! Для детальнішого ознайомлення з інтерфейсом та можливостями сервісу пропонуємо переглянути офіційну іструкцію від розробників за **[посиланням](https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362033-Getting-Started-on-Windows-and-Mac)**.
:::
---
Створено в [Кузні контенту](https://content.hneu.edu.ua)