35678 views
Використання сервісу Zoom в умовах дистанційного навчання === В умовах переходу на формат онлайн-навчання виникла потреба використання засобів з функціями групових чатів, дзвінків та конференцій. Одним з інструментів, найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні, є програма [Zoom](https://zoom.us/). Zoom : це сервіс для організації онлайн-занять та веб-семінарів (вебінарів). Можливості Zoom: - проведення онлайн-занять з відео високої якості та можливістю участі до 100 користувачів (у безкоштовній версії заняття може тривати не довше 40 хвилин); - функція демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів; - планування занять заздалегідь і можливість запрошувати учасників; - запис занять за участі студентів і особистих звернень; - організація загальних і приватних чатів для листування та обміну матеріалами. :::info :thought_balloon: До Вашої уваги покрокова інструкція щодо налаштування та застосування сервісу Zoom для проведення занять в онлайн режимі. ::: <iframe width="100%" height="100%" src="https://www.youtube.com/embed/_T9SHT4Jr8M" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; picture-in-picture" allowfullscreen style="min-height:400px;"></iframe> ## Зміст 1. [Реєстрація та встановлення додатка](#1) 1.1. [Реєстрація](#1.1) 1.2. [Встановлення додатка](#1.2) 2. [Проведення занять](#2) 2.1 [Планування занять](#2.1) 2.2 [Запрошення студентів на заняття](#2.2) 2.3 [Трансляція заняття](#2.3) 2.4 [Панель керування трансляцією](#2.4) 2.5 [Управління користувачами, які присутні на занятті](#2.5) 2.6 [Можливості трансляції екрана](#2.6) 2.7 [Використання чату](#2.7) 2.8 [Інструкція з безпеки у Zoom](#2.8) 2.9 [Запис онлайн-заняття](#2.9) 2.10 [Завершення заняття](#2.10) <div id='1'/> ## 1. Реєстрація та встановлення додатка <div id='1.1'/> ### 1.1. Реєстрація Щоб розпочати роботу з інструментом Zoom, перейдіть за посиланням https://zoom.us/ та натисніть кнопку `"Sign up, it's free"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_76a20a731ee44602840df2cf26664aae.png) Сервіс надає три варіанти реєстрації: за допомогою електронної пошти, Google-аккаунта чи через Facebook-профіль. Одним із найпростіших способів є реєстрація з використанням Google-аккаунта, отже, натиснемо `"Sign in with Google"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d058c1885e738d11bf682d5a218e178e.png) Наступним кроком обираємо обліковий запис Google для продовження реєстрації. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_222dd20c4aeed27a8c63bf3e7b98f1ec.png) Натисніть `"Create account"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ec908f7e13a5eb4303710f70c181966e.png) :::info :heavy_check_mark: Ваш аккаунт зареєстровано! ::: <div id='1.2'/> ### 1.2. Встановлення додатка Після реєстрації на сервісі Ви отримаєте доступ до персонального кабінета з можливостями планувати та організовувати онлайн-заняття. Однак, для проведення занять, викладачеві знадобиться *додаток Zoom, встановлений на ПК*. Натисніть кнопку `"Host a meeting"` та оберіть один із видів проведення заняття в панелі, що з’явиться. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_16522eb23a097d966b22e7f03534c526.png) Якщо додаток Zoom вже встановлений на ком’ютері, він автоматично відкриється на екрані. Якщо ж ні — користувач потрапить на сторінку сайту з пропозицією встановити програму. Натисніть `"download & run Zoom"` та відкрийте файл, що завантажиться на комп’ютер. Додаток встановиться автоматично. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c2ffdd96902cc939c43ee66ced240e22.png) Тепер програма Zoom має з’явитися в меню `«Пуск»`. Відкрийте її та натисніть `"Sign in"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_88988a7b902d461dc0880e1fd49556d4.png) Натисніть `"Sign In with Google"`, щоб увійти до свого облікового запису. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_a9edd4183e710f3a3d242db228723c2a.png) На екрані з’явиться вікно програми, з якою користувач працюватиме надалі. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_b5f24f9ea0b20e7189556b58fb8d8c6e.png) :::info :heavy_check_mark: Ви успішно встановили та ввійшли в додаток Zoom! ::: <div id='2'/> ## 2. Проведення занять Відкривши додаток, користувач опиниться на вкладці `«Домашня сторінка»`, звідки можна отримати доступ до таких функцій: - `New Meeting`: розпочати зустріч. За натиском стрілки вниз, виникне панель, на якій користувач може увімкнути відео та отримати доступ до особистого ID для проведення зустрічі; - `Join`: доєднатися до зустрічі, яка триває (необхідно знати її ID); - `Schedule`: запланувати зустріч; - `Share screen`: транслювати свій екран у зустрічі, яка триває; - `Дата та час із фоновим зображенням`: щоб змінити фонове зображення, наведіть курсор миші на зображення та натисніть на позначку камери. - `Upcoming meeting`: відображає наступну подію. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0cfba79f2c826918c6d7dc3688b85dc8.png) <div id='2.1'/> ### 2.1. Планування занять Додаток Zoom дає змогу викладачам створювати графік роботи. Коли викладач додає нову подію до розкладу, *сервіс присвоює їй окремий ID-код, який необхідно повідомити студентам*, щоб вони могли взяти в ній участь. Щоб додати заняття до розкладу, натисніть `"Schedule"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d51a7b646fda5cee16e085d630c37b82.png) У вікні, що з’явиться на екрані, необхідно заповнити такі поля: - `Topic`: назва заняття; - `Start`: дата та час проведення; - `Duration`: тривалість (безкоштовна версія програми дає змогу проводити заняття до 40 хв.); - `Time Zone`: виставити часовий пояс (Київ); - `Meeting ID`: натиснути `"Generate Automatically"` (сервіс сформує окремий ID-код для заняття); - `Password`: додаток Zoom згенерує пароль доступу до заняття (бажано вимкнути); - `Video`: управління трансляцією відео для викладача (Host) та учасників (Participants); - `Audio`: налаштування аудіо (увімкнути `"Telephone and Computer Audio"`); - `Calendar`: додаток Zoom автоматично додасть подію до календаря за вибором користувача. Після зміни налаштувань, натисніть `"Schedule"`, щоб створити подію. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5c7abfc5bc6b31d5eb7c36ab35e3beb7.png) На екрані з’явиться повідомлення "Your meeting has been scheduled" («Ваша зустріч запланована») з даними, які потрібні учасникам для доступу до заняття. Скопіюйте ці дані (за натиском `"Copy to clipboard"`) та передайте їх студентам. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_9d8ffb21a090d771ec3e8c427ca07ca1.png) :::info :heavy_check_mark: Ви успішно додали заняття до розкладу! ::: Щоб побачити перелік запланованих занять, натисніть на кнопку `"Meetings"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_aafee8482a034b06582c7e1cba57503b.png) Екран `"Meetings"` розділений на дві частини: зліва — список занять, справа — дані про заняття. Щоб розпочати заняття, натисніть `"Start"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_4e1b0661e3243fdb348a75aa513836cc.png) <div id='2.2'/> ### 2.2. Запрошення студентів на заняття Як зазначено вище, студенти можуть отримати доступ до заняття лише за наявності відповідного ID-коду. ID кожної події ("Meeting ID") зберігається у вкладці `"Meetings"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_aafee8482a034b06582c7e1cba57503b.png) Натисніть `"Copy Invitation"`, щоб скопіювати дані про подію. Дані міститимуть назву заняття, дату та час, посилання та ID. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_64a7fb99510527bfc4bc5df5005305a3.png) Надішліть студентам лист зі скопійованим у попередньому кроці запрошенням на заняття. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2f1b2b63134a05ee0334e74a5e7bfb76.png) <div id='2.3'/> ### 2.3. Трансляція заняття Щоб провести заплановане заздалегідь заняття, відкрийте вкладку `"Meetings"` та натисніть `"Start"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d44cf36427f1c8a793116d19709bcea7.png) На екрані виникне вікно "Join Audio". Натисніть `"Join with Computer Audio"`, щоб увімкнути трансляцію звуку з мікрофона комп’тера. Тепер учасники зустрічі зможуть почути Ваш голос! ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_10d789e72dd27cdc87dbf9a9aacf6fda.png) Увімкніть відеокамеру за натиском кнопки `"Start video"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_aec68d0f8bd7cc474caa0c04490d4585.png) Тепер учасники зустрічі зможуть чути Вас та бачити зображення, яке транслюється з веб-камери. :::info :heavy_check_mark: Ви успішно розпочали відео-заняття онлайн! ::: <div id='2.4'/> ### 2.4. Панель керування трансляцією Елементи керування трансляцією відображаються в нижній частині екрана: - `Join Audio`: цей елемент дає змогу керувати звуком мікрофона; - `Управління звуком (стрілка ^)`: дозволяє змінити мікрофон і динамік, які використовує система Zoom на комп’ютері, а також отримати доступ до всіх параметрів звуку в налаштуваннях Zoom; - `Start/Stop Video`: розпочати та зупинити трансляцію з веб-камери; - `Управління відео (стрілка ^)`: якщо на комп’ютері встановлено кілька камер, користувач може обрати одну із них; отримати доступ до всіх параметрів відео та налаштувань віртуального фону; - `Invite`: запросити учасників доєднатися до відео-конференції; - `Manage Participants`: відкрити перелік учасників заняття; - `Share Screen`: розпочати демонстрацію екрана; - `Управління демонстрацією екрану (стрілка ^)`: налаштування дозволу трансляції робочих столів іншими учасниками; - `Chat`: доступ до вікна чату для письмового спілкування з учасниками; - `Record`: запис заняття; - `Reactions`: смайлики; - `End Meeting`: завершити онлайн-конференцію. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_68292328b16289bc40bca7dd18d94f00.png) <div id='2.5'/> ### 2.5. Управління користувачами, які присутні на занятті Натисніть `Manage Participants` в панелі керування, щоб відобразити список учасників. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_8e228a1ed7a5d238bc0dd56ba677bdf3.png) У вікні, що з’явиться на екрані, наведіть мишкою на одного з учасників та натисніть `"More"`, щоб відкрити список опцій: - `Chat`: відкрити панель чату; - `Stop Video`: зупинити трансляцію відео з камери учасника; - `Spotlight Video`: призначити учасника основним активним оратором для всіх глядачів; - `Make Host`: призначити учасника керівником онлайн-трансляції; - `Rename`: змінити ім’я учасника; - `Remove`: вилучити учасника, заборонити перегляд трансляції. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0c1957f49b6c341b51ace84c90f3967c.png) За натиском кнопки `"More"` внизу панелі, з’явиться перелік додаткових опцій, таких, як `"Виключати трансляцію звуку з мікрофонів учасників при вході"`, `"Дозволити учасникам вмикати свої мікрофони"` тощо. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6cf8f9d009104429dccbbe6e8d4430e6.png) <div id='2.6'/> ### 2.6. Можливості трансляції екрана Щоб увімкнути демонстрацію екрана, натисніть `Share Screen` в панелі керування. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0b253ed6742c3955b8214e5142349f5b.png) Додаток Zoom дає змогу демострувати: - `Screen`: робочий стіл комп’ютера; - `Whiteboard`: віртуальну дошку; - Програми та папки, що відкриті на комп’ютері. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_d9585029a2d1595f16b9c1de4d51de74.png) Щоб увімкнути трансляцію робочого столу, натисніть `"Screen"`, потім `"Share"`. На моніторі з’явиться робочий стіл, обрамлений зеленою лінією. У режимі трансляції робочого столу викладач може демонструвати студентам матеріали зі свого комп’ютера, принципи роботи з програмами тощо. Щоб вийти з режиму демонстрації, достатньо натиснути `"Stop Share"` вгорі екрана. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2ce3d283d5a79aef8008adcde5c4dceb.png) Режим "Whiteboard" дає змогу викладачеві малювати рисунки та схеми для наочної демонстрації певних тверджень. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_ddb06c5a0859e06d76b05229b493494f.png) <div id='2.7'/> ### 2.7. Використання чату Щоб отримати доступ до чату під час проведення заняття, натисніть `"Chat"` в панелі керування. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_0dcae58fb728baf565d7090c4774b91e.png) У вікні чату можна надсилати та переглядати повідомлення учасників онлайн-конференції. За необхідності написати конкретній особі, натисніть на поле `To:` та виберіть у списку окремого учасника. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c51fa23a84f1329a2df345a05fff518b.png) <div id='2.8'/> ### 2.8. Інструкція з безпеки у Zoom Існує декілька налаштувань, які допоможуть забезпечити безперервність освітнього процесу та уникнути перешкод, які можуть бути здійснені учасниками відоконференції. #### 2.8.1. Меню налаштування безпеки Налаштування безпеки у Zoom знаходяться у нижньому меню екрану: ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_c6407b6722a81525981b7062181479cf.png) #### 2.8.2. Призупинення конференції Виберіть «Призупинити дії учасника», щоб тимчасово зупинити роботу відеозв'язку, аудіозв'язку, чату в конференції, коментування, демонстрації екрану і записи, а також завершити роботу сесійних залів. Щоб продовжити конференцію, потрібно повторно включити окремі функції. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2e393eb83aa44f919a7054c2683238d7.png) #### 2.8.3. Видалення учасника ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_abf0d6ac26bcd26ae4940a8654484a6e.png) ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_735f52c2b0bdbe03ee375bd70fb11ede.png) <div id='2.9'/> ### 2.9. Запис онлайн-заняття Функція запису`"Record"` дає змогу записати онлайн-заняття, щоб учасники могли його переглянути після завершення (доступ до цієї функції є тільки у викладача). ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_cb11b1a9fd04c430b00c35713b25daa3.png) Після початку записування заняття, зверху та знизу екрана з’являться додаткові елементи керування: `Пауза` (тимчасово зупинити запис) та `Стоп` (припинити запис). ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_5d089be155c56ea4042a2e2276deb8aa.png) :::info :thought_balloon: В умовах дистанційного навчання викладачам необхідно здійснювати запис щонайменше перших та останніх п’яти хвилин кожного проведеного заняття. ::: Безкоштовна версія сервісу Zoom дає змогу проводити відеоконференції тривалістю 40 хвилин, тому навчальне заняття тривалістю 90 хвилин складатиметься з двох частин (сеансів). За таких умов необхідно записувати 5 хвилин на початку першого сеансу та 5 хвилин наприкінці другого сеансу. Розглянемо детальніше ситуацію запису п’яти хвилин відеоконференції. У слушний момент заняття, наприклад, перед привітанням та оглошенням теми, розпочніть запис, натиснувши кнопку `Record`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_cb11b1a9fd04c430b00c35713b25daa3.png) Через 5 хвилин зупиніть запис, натиснувши `Stop Recording`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6148701e330136faee15b7f8a8280b8a.png) У підтвердження того, що запис відбувся, на екрані з’явиться повідомлення «Після завершення конференції відбудеться конвертація запису в формат mp4». ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_bff83c0c39fb8ba78fde416ad9e5d16b.png) Після завершення заняття на екрані з’явиться вікно конвертації запису (детальніше про те, як вимкнути онлайн-заняття зазначено в [пункті 2.9](#2.9)). ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_41312b5d21f14c95e4d0a4e4c79039b9.png) Після завершення конвертації, автоматично відкриється папка із записаними матеріалами. Файл запису матиме назву `zoom_0.mp4`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_6315df34c6de4a42d39557376cf9bcbf.png) Викладачам університету рекомендовано вести архів записів фрагментів занять. Відеофайли необхідно копіювати до окремої папки комп’ютера, вказуючи дату та тип заняття. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f9953b3e659044cf3e24b4dc7a693735.png) :::info :heavy_check_mark: Ви успішно здійснили запис фрагменту заняття та сформували архів відеофайлів! ::: У подальшому, щоб знайти папку, до якої Zoom автоматично зберігає усі записи занять, натисніть кнопку `Settings` у вікні програми. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_2416967397b06865bd93240a161453dd.png) У вікні налаштувань оберіть вкладку `Recording`. Натисніть кнопку `Open` поруч із полем `Location`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_f9b94fbcb948df0f346f760f1d103cfe.png) Папка з усіма записаними сесіями Zoom автоматично відкриється на екрані. <div id='2.10'/> ### 2.10. Вимкнення трансляції / завершення заняття Щоб завершити заняття, достатньо натиснути `End Meeting` в панелі керування. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_88c9d78f418a452210406957446d3964.png) Щоб вимкнути трансляцію для всіх учасників, натисніть `End Meeting for All`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_26b19a1b84fd9bf9fc411adbda939e7f.png) :::info :heavy_check_mark: Ви успішно завершили трансляцію! ::: Якщо ж викладач бажає вийти з трансляції самостійно та дати змогу учасникам спілкуватися за його відсутності, необхідно призначити іншого керівника трансляції, обравши його з переліку учасників, та натиcнути `"More" → "Make Host"`. ![](https://content.hneu.edu.ua/uploads/upload_93570b246eb06cf2e8b1ea1d4cdd6ec5.png) Після цього натисніть `"End Meeting"` на панелі керування та `"Leave Meeing"`. Таким чином Ви вийдете з режиму онлайн-конференції, а трансляція продовжиться вже без Вашої участі. <div id='3'/> :::info :thought_balloon: Дякуємо за увагу! Для детальнішого ознайомлення з інтерфейсом та можливостями сервісу пропонуємо переглянути офіційну іструкцію від розробників за посиланням: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362033-Getting-Started-on-Windows-and-Mac ::: --- Створено за допомогою https://content.hneu.edu.ua