---
tags: MZPNS
---
# Інструкція з обліку проведення та відвідуваності занять в ПНС ХНЕУ ім. С. Кузнеця
[TOC]
## Вступ
Для зручного обліку проведення та відвідуваності занять рекомендується створити на ПНС окрему секцію із назвою «Онлайн-заняття та журнали відвідуваності». Секцію бажано розмістити на сторінці курсів другою за порядком, після секції «Загальне».
У цій секції будуть знаходитися посилання на онлайн-заняття, наприклад, через Zoom, та елементи для запису та обліку відвідуваності. Такий вигляд має секція «Онлайн-заняття та журнали відвідуваності»:

:::warning
⚠️ Зверніть увагу, що рекомендується створювати різні журнали відвідуваностей для різних видів занять. Наприклад, один журнал для лекційних занять, інший — для практичних або лабораторних.
:::
:::warning
⚠️ Важливим є те, що окрім створення самого журналу відвідуваності, потрібно у ньому додати заняття відповідно до розкладу. Детальніше про це у розділі [2. Додавання занять](#2-додавання-занять).
:::
### Сценарії використання журналів відвідуваності
Сценаріїв використання журналів відвідуваності може бути декілька. Кожний сценарій вимагає особливого підходу до налаштувань журналу:
+ **Один викладач**. Якщо викладач один, рекомендується створити одну секцію із назвою «Онлайн-заняття та журнали відвідуваності» та розмістити два журнали: один для лекційних занять, інший — для лабораторних/практичних. Приклад:

+ **Декілька викладачів**. Якщо викладачів декілька, і вони окремо ведуть заняття, рекомендується створити одну секцію та розмістити два журнали: один для лекційних занять, інший — для лабораторних/практичних. Приклад:

+ **Груповий режим**. Якщо один викладач проводить заняття для декількох груп, необхідно правильно налаштувати відвідуваність в залежності від групи. Детальніше про це у кінці розділу [1. Додавання елемента «Відвідуваність» до ПНС](#1-додавання-елемента-«відвідуваність»-до-пнс).
+ **Два семестри**. Якщо викладач проводить заняття протягом двох семестрів на одному курсі, рекомендується створити в одній секції декілька журналів відвідуваності: пара для першого семестру та пара для другого. Приклад:

+ **Декілька викладачів з одним типом занять**. Якщо декілька викладачів проводять заняття одного типу (наприклад, лабораторні), рекомендується створити одну секцію з одним відповідним журналом відвідуваності. При цьому, кожен викладач повинен створювати заняття для власної групи. Детальніше про це у кінці розділу [1. Додавання елемента «Відвідуваність» до ПНС](#1-додавання-елемента-«відвідуваність»-до-пнс).
## 1. Додавання елемента «Відвідуваність» до ПНС
Щоб додати елемент «Відвідуваність» до ПНС потрібно перейти на курс, у якому ви хочете створити елемент, та вибрати `Редагувати курс`:

Радимо зробити окремі елементи «Відвідуваність» для лекційних та практичних/лабораторних занять у загальній секції.
З метою полегшення пошуку інструментів відвідуваності в ПНС, можна додати над елементом **«Відвідуваність»** елемент **«Напис»**. Наприклад:

Активувавши режим редагування ПНС, переходимо до загальної секції, тиснемо `Додати діяльність або ресурс` і обираємо `Відвідуваність` та `Додати`:

Заповнюємо назву у відповідності до типу занять:

Зверніть увагу, що нарахування балів за відвідуваність занять НЕ є рекомендованою практикою. Тому оберіть тип оцінки «Відсутнє»:

Про те, як нараховувати додаткові бали за відвідуваність, можна дізнатись у розділі [5. Налаштування балів за заняття (необов’язково)](#5-налаштування-балів-за-заняття-необов’язково).
Також можна додати ідентифікатор для кращого пошуку на сайті та режим роботи з групами:

Елемент «Відвідуваність» дозволяє вести облік для всіх студентів чи групи студентів. Можливість додавання різних типів залежить від режиму роботи з групами у загальних налаштуваннях модуля:
- `Немає груп` -- ви можете додати лише заняття для всіх студентів;
- `Окремі групи` -- ви можете додати лише заняття для групи студентів;
- `Видимі групи` -- ви можете додати обидва типи занять.
Для збереження натискаємо `Зберегти і показати`.
Після збереження ми потрапимо до елемента **«Відвідуваність»**.
У випадку, якщо Ваша ПНС призначена для студентів декількох академічних груп, то перед початком використання елемента **«Відвідуваність»**, необхідно здійснити перевірку налаштувань курсу. Для цього натисніть кнопку `«Управління курсом»` на верхній панелі сайту.

У вікні, що з’явиться на екрані, оберіть `«Змінити налаштування курсу»`.

На сторінці налаштувань курсу знайдіть відділ `«Групи»`. У пункті `«Режим роботи з групами»` оберіть `«Окремі групи»`. Збережіть занесені зміни натиснувши кнопку `«Зберегти й показати»`.

## 2. Додавання занять
Для додавання занять оберіть вкладку `Додати заняття` та здійсність відповідні налаштування:
1. Обираємо групу (за необхідності), дату та час заняття:

2. Якщо ви хочете створити декілька занять, потрібно обрати відповідні налаштування нижче.
Так, спочатку потрібно обрати опцію `Повторити вищевказані сесії наступним чином`. Після цього, у параметрі `Повторювати по днях тижня` потрібно зазначити потрібні дні тижня, у які буде відбуватися повторення відвідуваності.
Далі у параметрі `Повторювати кожні` вкажіть кількість тижнів, через яку буде повторюватися запис відвідуваності. А також зазначте до якої дати будуть повторюватися заняття навпроти пункту налаштування `Повторювати до`:

3. У разі, якщо заняття змінює свій час або день в залежності від тижня, утворюється «мигалка». Для цього можна скористатися параметром `Повторювати кожні` і вказати `2 тижні`. Наприклад, нехай перше заняття буде у понеділок за вказаним часом:

Додамо друге заняття для іншого тижня. Наприклад, нехай друге заняття буде у вівторок за іншим часом:

Таким чином, утвориться «мигалка». Одне заняття повторюватимеся в одні дні, друге заняття — в інші.
4. Зручним інструментом є зміна налаштувань вже створених занять. Це може бути корисним у тому разі, наприклад, коли заняття було скасоване або перенесене. Щоб вручну змінити створене заняття, натисніть на іконку налаштувань біля відповідного елемента, наприклад:

5. Для того, щоб видалити заняття, натисніть на відповідну іконку (1). Щоб видалити одразу декілька занять, поставте галочку біля потрібних занять (2), а також натисніть на `Обрати...` (3), оберіть `Видалити` (4) та натисніть на `Добре` (5):

## 3. Облік відвідування занять
Після того як ви додасте усі заняття, сторінка буде виглядати приблизно так:

Після цього знаходимо потрібне заняття та натискаємо для нього `Play`:

Потрапляємо на список учасників і виставляємо відвідуваність за такими скороченнями:
- **(П)** -- Присутній;
- **(ПП)** -- Поважна причина;
- **(Н)** -- Напівпара;
- **(НН)** -- Відсутній.
Також можна додати коментар навпроти студента:

## 4. Налаштування самозапису відвідування занять (необов'язково)
Облік відвідування можна налаштувати таким чином, щоб студенти самі записували своє відвідування під час заняття. Якщо цю опцію обрано в налаштуваннях окремого заняття, то студенти можуть власноруч змінити свій статус відвідуваності.

Автоматичне маркування
: налаштування, що дає змогу встановити статус відвідування зянять студентами автоматично, без втручання викладача:
- `«Вимкнено»`: вимкнути автоматичне маркування;
- `«Так»`: студенти автоматично отримають відмітку `«Присутній на занятті»` зайшовши на ПНС впродовж заняття;
- `«Встановити статус за замовчуванням в кінці сеансу»`: кожен студент, який не позначив свою присутність на занятті, отримає статус «За замовчуванням», встановлений викладачем [(детальніше в п. 5)](#5).

Пароль студента
: якщо встановити прапорець, студентам буде потрібно ввести цей пароль, перш ніж вони зможуть встановити власний статус відвідування заняття. Якщо прапорець порожній, пароль не потрібний:

Якщо виставити налаштування для заняття як на зображенні нижче під час створення або пізніше, тоді у студента буде можливість записувати своє відвідування самостійно. Додатково можна встановити пароль для заняття (за бажанням), який можна повідомити під час онлайн-заняття засобами відеоконференції або іншого засобу комунікації:

Студентам, щоб здійснити запис інформації щодо присутності або відсутності, потрібно під час заняття зайти у елемент "**Відвідуваність**" та вибрати `Відправити відвідуваність`:

За потреби студенту потрібно набрати пароль, встановлений раніше викладачем у налаштуваннях. Далі студент обирає статус та зберігає зміни:

Якщо все було правильно зроблено студент побачить "**Ваша участь у сесії була записана**" та "**Присутній**":

Натомість викладач може переглянути звіт, що студент позначив відвідуваність зі статусом **Присутній (П)** , зайшовши у вкладку "**Звіти**":

## 5. Налаштування балів за заняття (необов'язково)
:::warning
⚠️ Зверніть увагу, що нарахування балів за відвідуваність занять НЕ є рекомендованою практикою.
:::
Секція `Максимальні бали` доступна для заповнення (бали відповідають сумарній кількості балів за «активну роботу» на відповідному типі занять за технологічною картою):

Для того, щоб налаштувати кількість балів, яку студент може отримати за відвідування занять, відкрийте вкладку `Налаштування статусу`. У вкладці можна змінити акронім та його опис, а також зазначити кількість балів за відвідування одного заняття.
Окрім цього, можна також додати нові статуси. У разі, якщо функція самозапису відвідування занять увімкнена, рекомендовано встановити стан `За замовчуванням` для статусу `Відсутній`. Таким чином, студенти, які не записали своє відвідування, автоматично отримають статус `Відсутній`.
Для збереження внесених змін натисніть на кнопку `Оновити`:

## 6. Додаткове відео до інструкції
{%youtube hLJ_9ok7lNM %}
---
За додатковою інформацією звертатись на електронну пошту moodlehneu@gmail.com.
Створено за допомогою [Кузні контенту](https://content.hneu.edu.ua)